sobota, 13 kwietnia 2013

Słońce na śniadanie

Moje skojarzenia z latem? Słońce, upały, góry, rower, sukienki i... pyszne owoce! Uwielbiam maliny, wiśnie, jagody. Moja Mama każdego roku zamyka trochę lata w słoikach. A ja potem zdejmuję te słoneczne smaki z półek, czaruję nimi ciasta, herbatki... Ale można przecież już od rana zorganizować sobie lato i zrobić pyszny omlet!


Najbardziej lubię omlet biszkoptowy: wystarczy wymieszać 2 żółtka, 2 łyżki mąki, ewentualnie trochę mleka, dodać do tego pianę ubitą z białek i usmażyć na maśle. Ale nie mam teraz miksera i ubijanie po raz kolejny sztywnej piany z białek malutką trzepaczką jest dla mnie ostatecznością. Zrobiłam więc omlet mniej puszysty, ale równie pyszny: 2 jajka roztrzepałam z łyżką mąki, łyżką mleka, paczką cukru wanilinowego i usmażyłam na maśle. Ważne, żeby masło nie było bardzo mocno rozgrzane, bo szybko się pali. Omlet należy zacząć smażyć, jak tylko masło się rozpłynie na patelni.
Właściwie robiłam dwa omlety, ale... drugi spaliłam, bo zajęłam się robieniem zdjęć :3 Zjedliśmy więc jednego na pół, a potem udało się jeszcze uratować niespalone skrawki drugiego, hihi :D


Proponuję każdemu raz na jakiś czas zrobić sobie taką małą poranną ucztę - zostawić w spokoju bułki, szynkę i pomidory ;-) Odkręcić słoiki, w których wcześniej zamknęliśmy lato i pozwolić sobie na trochę więcej kalorii.

Dobrego dnia wszystkim! Mój na pewno będzie dobry po takim śniadanku :-)

4 komentarze:

  1. zjadłabym takie śniadanie hihi :) muszę kiedyś zrobić, ojjj taaaakkk... Mój Małż z całą pewnoscią się ucieszy hehe :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to jutro! Leniwe, słodkie, niedzielne śniadanie... Mmm! Ja dziś tymi omletami mojego jeszcze nie małż(onk)a, ale ukochanego obudziłam i był w siódmym niebie :D

      Usuń
  2. O rany! Zapomniałam, że na mojej liście lenia kuchennego były kiedyś omlety! Nawet nie wiem, dlaczego przestałam je robić. Dzięki za przypomnienie o ich istnieniu. Jutro je robię (mam mikser...)! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to się ogromnie cieszę, że zmotywowałam i przypomniałam o omletach :-) Na pewno będzie pysznie, ja jutro robię na śniadanie sałatkę - pewnie znów się pochwalę!

      Usuń

Każdy komentarz motywuje mnie do pracy! Dziękuję! :-)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...